Veelgestelde vragen


Reservering plaatsen

Is reserveren (voor een entree) noodzakelijk?

Het is niet verplicht om vooraf te reserveren voor de reguliere dag- of avondentree. Echter, wij raden onze gasten wel aan om tijdig vooraf te reserveren. Het vooraf reserveren heeft de volgende voordelen: 
- Je bent zeker van beschikbaarheid op de dag dat je graag ons resort wenst te bezoeken.
- Je kiest je eigen prijs en bent na reserveren ook verzekerd van die prijs op die dag.
- Bij de receptie betaal je altijd het standaard tarief en kan je geen gebruik maken van actietarieven.
- Bij de receptie kunnen wij je snel van dienst zijn omdat de reservering reeds staat geregistreerd. Wanneer je je reservering wenst uit te breiden met een behandeling of massage raden wij aan dit ook tijdig te reserveren.

Reserveer hier je dagje wellness

Ik wil gebruik maken van jullie faciliteiten, wat is de entreeprijs?

De weergegeven prijzen kunnen wijzigen afhankelijk van de beschikbaarheid van het tarief. Bij het kiezen van de gewenste datum staat de exacte totaal prijs per persoon. Ga naar reserveren en bekijk de actuele prijs. 

Ik wil graag reserveren, maar de kalender is rood

Je kan online de beschikbaarheid inzien via de kalender. Is de datum waarop je wenst te komen rood? Dan is er geen beschikbaarheid meer op de betreffende datum. Meestal kan je dan wel terecht vanaf 16.30 uur, dan wordt de kalender geel of het staat aangegeven. Wanneer er geen beschikbaarheid meer is op de gewenste datum kan je geen reservering meer plaatsen voor deze datum, ook niet telefonisch. Wellicht is het mogelijk om op een ander moment het resort te bezoeken.

Bekijk hier de beschikbaarheid

Vanaf hoe laat is de avondentree geldig?

De avondentree is vanaf 16.30 uur. Wij raden je aan om vooraf te reserveren zodat je verzekerd bent van een bezoek aan ons resort.

Reserveer hier je avondentree

Moet ik bij een ochtendarrangement om 14.00 uur de sauna uit?

Het ochtendarrangement is tot 14.00 uur, je dient dan ook uiterlijk om deze tijd uit te checken. Wens je langer te blijven? Geen probleem, na 14.00 uur wordt er automatisch een toeslag berekend zodat je de gehele dag kan blijven.

Kan ik met een groep reserveren?

Het is mogelijk om een reservering te plaatsen voor een groep. Wij raden je hiervoor aan om het contactformulier in te vullen zodat er contact met je kan worden opgenomen. 

Hoe verzilver ik een Wellness Giftcard?

De Giftcard is te gebruiken als betaalmiddel aan de resortbalie en is vooraf niet te verzilveren via de website. Wij raden onze gasten aan om tijdig vooraf online te reserveren zodat je verzekerd bent van een bezoek aan ons resort. Je kan tijdens het reserveringsproces aangeven dat je de betaling wenst te voldoen met een Wellness Giftcard.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Wanneer je door omstandigheden bent verhinderd, verzoek wij je vriendelijk dit zo spoedig mogelijk door te geven zodat wij de reservering kunnen verplaatsen of eventueel annuleren. Mocht je de reservering willen annuleren binnen 48 uur voorafgaande aan het bezoek kan dit niet kosteloos. Bij een annulering of no show binnen 48 uur zijn wij helaas genoodzaakt het gehele reserveringsbedrag in rekening te brengen. Buiten de 48 uur kan je kosteloos de reservering annuleren.

Wij verwijzen je graag naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Mijn reservering

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Je kan je reservering wijzigen door middel van het contactformulier in te vullen. Wij doen ons uiterste best om het verzoek zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Je kan je reservering annuleren door middel van het contactformulier in te vullen. Je dient wel rekening te houden met de annuleringsvoorwaarden. Wij doen ons uiterste best om het verzoek zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen.

Ik kom later dan de opgegeven aankomsttijd, moet ik dit doorgeven?

Wanneer je enkel de entree hebt gereserveerd is het geen probleem wanneer je later arriveert. Mocht je behandelingen hebben geboekt vernemen wij dit graag tijdig, dit in verband het tijdstip van de behandelingen. Hiervoor kan je het contactformulier invullen op onze website.

Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen nadat de reservering is geplaatst.

Mocht je geen bevestiging ontvangen hebben en je hebt de ongewenste e-mail nagekeken, dan verzoeken wij je vriendelijk om het contactformulier op onze website in te vullen.

E-tickets & vouchers

Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om (online) te reserveren.

Er zijn verschillende e-tickets waarmee een reservering geplaatst kan worden. De unieke code van je e-ticket vindt je meestal onder de barcode. Daarna kan je de stappen doorlopen die op het e-ticket vermeld staan. Kom je er daarna nog niet uit? Lees extra informatie over het verzilveren van je e-ticket of voucher.

Ik heb meerdere en verschillende e-tickets, hoe kan ik deze reserveren?

Het is mogelijk om meerdere unieke e-ticketcodes gelijktijdig te verzilveren. Je kan de eerste code invoeren en dan klikken op toevoegen. Dit proces kan je herhalen. Je kan maximaal vier codes per reservering verzilveren.

Reserveer hier je dagje wellness.

Waarom is er geen beschikbaarheid bij het verzilveren van mijn e-ticket, maar wel bij het reserveren van een reguliere dagentree?

Voor acties, e-tickets en reguliere dagentrees bieden wij dagelijks een beperkte beschikbaarheid aan. Op deze manier is er voor gasten met en zonder voucher de mogelijkheid om naar ons resort te komen om te genieten van een dagje wellness. Het is mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te reserveren zijn met een e-ticket of actie maar de reguliere entree is nog wel beschikbaar. Wanneer je de reguliere entree wenst te reserveren, dan kan je hier geen e-ticket, voucher of kortingsbon bij verzilveren. Wij raden onze gasten dan ook aan om tijdig te reserveren om teleurstelling te voorkomen.

Mag ik een entreevoucher of e-ticket ook later inleveren dan de datum die erop staat?

Het is niet mogelijk om een entreevoucher of e-ticket later in te leveren dan de einddatum die hierop vermeld staat. Het bezoek dient plaatst te vinden voordat de geldigheid van het e-ticket verloopt.

Kan de geldigheid van een e-ticket verlengd worden?

De geldigheid van je voucher en/of e-ticket kan niet worden verlengd. De einddatum die hierop vermeld staat is de datum tot wanneer je deze kan gebruiken.

Is een e-ticket naamsgebonden?

Een E-ticket is niet naamsgebonden. Het is dan ook geen probleem wanneer deze op een andere naam is aangevraagd.

Eten & drinken

Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om eigen consumptie te nuttigen in ons resort.

Kan ik bij het resort lunchen of dineren als ik een allergie heb?

Heb je een gluten, lactose of andere allergie? Je kan dit het beste ter plaatse aangeven bij één van de koks zodat je correct geïnformeerd kan worden. Het is helaas niet mogelijk om gebruik te maken van het lunchbuffet wanneer wij rekening dienen te houden met allergenen. 

Is het mogelijk om bij jullie te lunchen of dineren?

Het is mogelijk om tijdens je dagje wellness bij ons resort te lunchen en/of te dineren. In onze restaurants worden verschillende à la carte gerechten geserveerd. Voor zowel de lunch als het diner kan je genieten van uiteenlopende gerechten. In de middag is er een mogelijkheid tot een lunchbuffet bij één van de restaurants. Kijk op onze website voor meer informatie over de restaurants.

Behandelingen

Kan ik op de dag zelf nog een behandeling reserveren?

Wij raden onze gasten aan om tijdig vooraf een behandeling te reserveren zodat je er zeker van kan zijn dat de behandeling beschikbaar is. Indien er op de dag zelf beschikbaarheid is om een behandeling te reserveren is dit uiteraard mogelijk.

Voor meer informatie bekijk de onze behandelingen.

Kan ik een behandeling reserveren zonder gebruik te maken van de faciliteiten?

Het is niet mogelijk om enkel een behandeling te reserveren. Je kan een behandeling uitsluitend reserveren in combinatie met de dagentree.

Zijn de tijden van mijn behandeling vooraf bekend?

De behandeltijd verneem je bij aankomst. Je kan tijdens het reserveren een aankomst- en vertrektijd aangeven. In dit tijdsbestek wordt de behandeling ingepland. Uiteraard kan je een voorkeur aangeven voor een bepaalde tijd. Indien mogelijk houden wij hier rekening mee.

Kan ik alleen door een man/vrouw gemasseerd worden?

Het is niet mogelijk om een voorkeur hiervoor uit te spreken.

Kan ik een voorkeur aangeven voor het tijdstip van de behandeling?

Het is mogelijk om een voorkeur aan te geven. Hier houden wij zoveel mogelijk rekening mee, echter wij kunnen het helaas nooit 100% garanderen.

Giftcards & andere cadeaubonnen

Accepteren jullie sauna cadeaubonnen?

Wij accepteren de Wellness Giftcard. Je kan de Wellness Giftcard bij de balie van het resort of bij één van de andere aangesloten resorts aanschaffen. Uiteraard kan je de Wellness Giftcard ook online aanschaffen.

Hoe kan ik een Wellness Giftcard bestellen?

De Wellness Giftcard kan je online bestellen. Daarnaast kan je deze ook bij de receptie aanschaffen bij één van de deelnemende resorts.

Accepteren jullie VVV cadeaubonnen?

Wij accepteren geen VVV cadeaubonnen.

Accepteren jullie de cadeaukaart Beauty & Parfum?

Wij accepteren de Beauty & Parfum cadeaukaart.

Accepteren jullie de Nederlandse Sauna Cadeaubon?

Wij accepteren geen Nederlandse Sauna Cadeaubon.

Overige

Waar kan ik terecht voor de gevonden voorwerpen?

Ben je iets vergeten na jouw bezoek aan ons resort? Je kunt dan contact opnemen met ons door het middel van het volgende contactformulier in te vullen. De gevonden voorwerpen worden uitsluitend per e-mail behandeld.

Wat zit er allemaal inbegrepen bij de entreeprijs?

- Gebruik van alle sauna- wellnessfaciliteiten
- Onbeperkt Gebruik van doucheproducten en scrubzout
- Gebruik van TREATMENTS® Purifying Charcoal Mask
- Deelname aan de reguliere saunarituelen o.b.v. beschikbaarheid

Wat zijn de openingstijden van het resort?

Maandag t/m zondag van 10.00 uur tot 23.00 uur.

Wanneer is het badkledingdag?

Het is regelmatig badkledingdag bij ons resort, voor zowel dames als heren. Het dragen van badkleding is op deze dagen verplicht.

Is het dragen van badkleding op badkledingdagen verplicht?

Het is verplicht om badkleding te dragen op badkledingdag. Op de reguliere saunadagen is het niet toegestaan om badkleding te dragen.

Wat voor badkleding is toegestaan?

Uitsluitend op de badkledingdagen is badkleding toegestaan. Voor dames is een badpak of een bikini toegestaan en voor heren is zwemshort toegestaan. Het is voor dames niet toegestaan topless van de faciliteiten gebruik te maken op deze dagen. Voor zowel dames als heren is het niet toegestaan om een G-string te dragen.

Hebben jullie ook damesdagen?

Per september 2018 worden er geen damesdagen meer aangeboden bij Elysium. 

Moet ik een speciale sauna handdoek meenemen?

Je kunt je eigen handdoek meenemen bij jouw bezoek aan ons resort. Het is niet noodzakelijk om een sauna handdoek mee te nemen, je kunt ook een groot badlaken gebruiken hiervoor. Het badlaken dient wel groot genoeg te zijn zodat je met jouw hele lichaam op het badlaken kunt zitten. Ook met jouw voeten, dit in verband met de hygiëne. Wil je toch een speciale sauna handdoek? Bezoek de shop in ons resort en koop direct de pestemals (hamam handdoek).

Moet ik een badset bij jullie huren of mag ik deze zelf meenemen?

Het gebruik van badjas, badhanddoeken en slippers is verplicht. Je bent vrij om jouw eigen badset mee te nemen maar je kunt dit ook bij ons huren. De slippers zijn vanwege hygiëne uitsluitend te koop.

Kunnen er toeslagen berekend worden?

Het kan voorkomen dat er toeslagen worden berekend. Wanneer dit van toepassing is staat dit bij de actie en/of op de e-ticket/voucher vermeld. Tijdens het reserveringsproces is zichtbaar wat de toeslag exact bedraagt.

Wat is de minimumleeftijd voor kinderen?

Vanaf de leeftijd van 18 jaar is iedereen welkom. Het is verplicht om een geldig legitimatiebewijs te kunnen overhandigen. Hier kunnen wij, bij twijfel over de leeftijd naar vragen.

Ik ben jarig , krijg ik wat van het resort voor mijn verjaardag?

Van harte gefeliciteerd! Als je jarig bent, krijg jij van ons een lunchbuffet cadeau. Let wel op de voorwaarden van deze actie.

Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

Elysium is goed tot beperkt rolstoelvriendelijk. Niet alle sauna’s en verdiepingen zijn geschikt voor de rolstoel. Wel bevindt het grootste gedeelte van de faciliteiten zich op de begane grond. Door het grote aanbod aan faciliteiten bij Elysium blijft er altijd voldoende keus over voor de bezoeker om wel gebruik van te kunnen maken. Er is geen lift aanwezig, waardoor u helaas geen gebruik kunt maken van het buffet aangezien het buffetrestaurant op de eerste verdieping is. Er is wel een douchestoel, maar geen invalidentoilet aanwezig.

Ik ben zwanger, kan ik dan de sauna in?

Wanneer je gezond bent en een normale zwangerschap doormaakt kan je zonder bezwaar naar de sauna (blijven) gaan, zeker als jij dit ook al voor die tijd gewend was. Wij raden de infraroodsauna echter af in verband met de diepe intensieve werking hiervan. Luister goed naar jouw lichaam, als het niet prettig aanvoelt dan ga je de sauna uit. Voor meer informatie over zwangerschap en sauna klik dan hier.

Kan ik bij het resort kolven en is er een koelkast aanwezig?

Het is mogelijk om te kolven. Wanneer je dit bij binnenkomst bij de receptie aangeeft, wijzen onze medewerkers van de receptie jou graag de weg. Er is een aparte kolfruimte met elektriciteit en een koelkast aanwezig.

Kunnen wij de auto parkeren bij het resort?

Als gast van ons resort kan je jouw auto gratis bij ons parkeren. Wij beschikken over ruime parkeerplaatsen en een aantal invalidenparkeerplaatsen voor de deur. Let op: je parkeert op gemeenteterrein, wij raden onze gasten aan om in de vakken te parkeren. Het parkeren buiten de vakken wordt beboet.

Mag mijn mobiele telefoon, tablet of e-reader mee naar binnen?

Het gebruik van een mobiele telefoon of tablet is alleen bij de receptie toegestaan. Op de overige plaatsen binnen het resort is het meenemen van een mobiele telefoon of andere elektronische apparatuur niet toegestaan. Wil je een e-reader meenemen? Laat deze dan even zien bij de receptie, dan kan de receptioniste beoordelen of deze mee naar binnen genomen mag worden.

Accepteren jullie creditcards?

Wij accepteren Visa, American Express en Mastercard.

Hoe verloopt de betaling? Moeten we vooraf betalen?

Wanneer je een reservering maakt kan je tijdens het reserveringsproces aangeven hoe je wenst te betalen: via iDEAL, creditcard of bij de receptie. Wil je bij de receptie betalen, dan rekenen wij hier eenmalig € 2,95 voor.

Bij binnenkomst ontvang je een polsbandje die je verplicht om je pols dient te dragen. Wil je een hapje eten of drinken of gebruik maken van een behandeling, dan wordt dit op het polsbandje gescand. Bij vertrek lever je je polsbandje weer in en voldoe je de openstaande rekening. 

Op welke afstand liggen de hotels van het resort of is het mogelijk om bij het resort zelf te overnachten?

Ons resort beschikt zelf niet over hotelfaciliteiten. In de buurt kan je overnachten in prachtige hotels en sfeervolle Bed & Breakfast. Bekijk het overzicht van alle hotels en B&B's in de omgeving.

Wat is een opgieting en moeten we hiervoor reserveren?

Een opgieting is een uniek sauna ritueel waaraan je kosteloos kan deelnemen bij ons resort. Daarnaast bieden wij nog de Sauna Ritueel TREATMENTS® Geurenreis aan tegen een kleine vergoeding. Bekijk onze website voor meer informatie over de rituelen